Az 1800-as években járunk. Svédországban óriási a szegénység, aki csak teheti, a jobb élet reményében emigrál. De nem a Janson család. A fiatal Pehr Adolf Janson a túlélés zálogát a nyeregkészítés mesterségének kitanulásában látja, 1852-ben veszi át bizonyítványát. A későbbi generációk ezt a dátumot tekintik a családi vállalkozás megszületésének.
Akkortájt a nyeregkészítők kezei közül kerülnek ki az ágymatracok is, mígnem a harmadik generációt képviselő David Janson úgy dönt,hogy kizárólag az ágyakra koncentrál.
1917 szilveszterére elkészül a Hästens márkajelzés, amelyben a ló egyrészt utal a tradíciókra, valamint az ágyak lószőr töltetére. Egészen Egyiptomig elmentek a kiváló alapanyagért, és Köpingbe szállították. Ott a tiszta folyóban megmosták, majd nagy műgonddal feldolgozták.
Az ikonikus kék-fehér kockás szövet egy újabb generáció érdeme. 1978-ban egy kiállításon debütál a Blue Check, és rögtön a svéd sajtó kritikájába ütközik – akkoriban ugyanis a zöld és a narancssárga dívott.
A Hästenst mára álomgyárként emlegetik. Saját szabadalmaztatott táskarugós rendszert dolgoztak ki, és több mint ötven éve birtokolják a svéd királyi udvar beszállítói címet.
Csak természetes anyag: pamut, len, gyapjú és lószőr felhasználásával, kézművesek varrják a matracokat. Elkészítésük százhatvan órát vesz igénybe, és így van ez már legalább százhatvan éve.
SZÖVEG: FÜZESI ZSUZSA FOTÓ: HÄSTENS
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat