hirdetés

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek Dekor Megoldjuk Utazás Hírek WEBSHOP

hirdetés

Elméletben egyre környezettudatosabbak a magyar háztartások

A magyar háztartások több mint fele jóval fontosabbnak tartja a környezetet kímélő megoldások alkalmazását az energiafelhasználásban, a vízfogyasztásban és a hulladék kezelésében, mint hat évvel ezelőtt. Elméletben egyre jobban tisztában vagyunk a környezettudatosság jelentőségével, a háztartási eszközeink kiválasztásában és a szokásainkban azonban nem mindig tartjuk szem előtt ezeket az értékeket.

A pénz megtakarítása is fontos a magyaroknak

A környezetvédelem önmagában nem elég erős hívószó a magyaroknak (az IKEA három országban végzett kutatásából az is kiderül, hogy a cseheknél és a szlovákoknál is hasonló a helyzet), mivel az is fontos számukra, hogy a környezettudatos termékek használatával pénzt is megtakarítsanak. A többség, csaknem 60% számára az a leginkább elfogadható megoldás, ha a két szempont összekapcsolódik a vásárlásnál, ugyanakkor a megkérdezettek valamivel több mint harmada (36%) kifejezetten az anyagiakat helyezi előtérbe, és 100-ból mindössze 3-an felelték azt, hogy náluk a környezetvédelmi megfontolás szerepel az első helyen. A helyzet annyiban változott az IKEA 2014-ben elvégzett, hasonló kutatásának eredményéhez képest, hogy 6 évvel ezelőtt a megkérdezettek ötödének (22%) volt az a legfontosabb, hogy pénzt is nyerjen a vásárlással.

ikea1.jpg

Elmélet és gyakorlat

Bár a megtakarítás elméletben a magyaroknak is elsődlegesen vagy kiemelten fontos szempont, a gyakorlatban a megkérdezettek mindössze egyharmada válaszolta azt, hogy vásárláskor kifejezetten érdekli, mennyi pénzt tud megspórolni a kiválasztott termékkel. Ha pedig információkra van szükségük, 10-ből csak 4-en próbálnak előzetesen, önállóan tájékozódni a lehetőségekről, a megkérdezettek fele vásárláskor, a boltban kérdez rá az adott árucikk jellemzőire.

„Az elmélet és a gyakorlat közötti eltérés abban is megfigyelhető, hogy a magyar vásárlók fele hasznosnak tartja a fogyasztás csökkentését szolgáló és környezettudatos termékeket, ugyanakkor a vizsgált országok közül nálunk a legmagasabb azoknak az aránya, akik a hagyományosakhoz képest drágábbnak érzik ezeket az árucikkeket. Az IKEA célja az, hogy elérhető és megfizethető megoldásokat nyújtson az emberek többsége számára, és ezzel támogassa azokat a hétköznapi hősöket, akik a fenntartható megoldásokat tartják szem előtt a mindennapokban is.” – mondta Tóth Tímea fenntarthatósági felelős.

A 2014-es kutatásban a magyarok háromnegyede tartotta hasznosnak az energiafogyasztást csökkentő, illetve környezetbarát termékeket, az árukat pedig a megkérdezettek 26, illetve 8%-a érzékelte magasabbnak, mint a hagyományos termékekét.

ikea2.jpg

Minket zavar legjobban a műanyag

A vizsgált három országban a válaszadók többsége az energia, a vízfelhasználás, valamint a fogyasztás és ezzel összefüggésben a megtermelt hulladékmennyiség csökkentését nevezte meg olyan elsődleges feladatként, amelynek sikeres teljesítésével a háztartások hozzájárulhatnak a környezet megóvásához. A magyarok itt kivételnek számítanak: csak nálunk szerepel dobogós helyen a műanyag palackok és szatyrok újrahasznosítása (a 2014-es felmérésben még csak nem is nevesítették ezt a problémát). Fontosabb feladatnak tartják a környezet megóvása szempontjából, mint a vízfogyasztás csökkentését. Amikor viszont a közüzemi számlákról van szó, változik a fontossági sorrend. A felmérés szerint pontosan vagy megközelítőleg helyesen a magyarok 95-96%-a tudta megmondani, hogy mennyit fizet az energia, valamint a vízfogyasztásért, míg a szemétszállításnál már ennél alacsonyabb, 87%-os volt a jó választ adók aránya.

A felmérés online lekérdezéssel készült Magyarországon 2020. augusztus és szeptember között a Kantar Hoffmann piackutató cég által. Az 500 fős válaszadói minta az aktív korú, 25-55 év közötti magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.



hirdetés
Legnépszerűbb témák
Stílusos otthonok
A kertész háza: Szomoru Miklós otthonában jártunk
Ha stílusról kérdezik, biztosan az angol vidéki hangulatot emeli ki Miklós, aki kertjében és a Pilisben álló házában is követte a nyugalom iránytűjét ...

Dekor
Az olajfák alatt: interjú a Napsütötte Toszkána írójával
A Napsütötte Toszkána nemcsak Frances Mayes leghíresebb könyvének címe, de az élete része is: itt születnek csodás történetei.

Stílusos otthonok
Nagyvilági hangulat: négy kozmopolita lakás
Különböző kultúrák találkozása, multikulti hangulat: ez jellemzi a kozmopolita otthonokat. Ha téged is vonz ez a lakberendezési irány, kukkants be a ...

hirdetés


EZT IS Ajánljuk
Praktikus ötletek
Energiatakarékos, komfortos és egészséges
Tavasz van, kikapcsoltuk a fűtést, tágra nyitjuk az ablakokat, örülünk a melegnek és megkönnyebbülten gondolunk arra, hogy kevesebb lesz az ...

Hírek
Így szoríthatod vissza a felesleges vízfogyasztást
Egy átlagos magyar ember naponta közel 320 pohárnyi vizet használ el a háztartási munka során, korábbi évek adatai szerint. Mivel ezt a legtöbb ...

Megoldjuk
Kevés vizet iszol? Itt a megoldás!
A víz az élet nélkülözhetetlen eleme. Tudtad, hogy testünk nagyjából 60%-ban vizet tartalmaz? Ez azt jelenti, hogy folyamatosan gondoskodnod kell a ...








Fizess elő a magazinra!

Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.



otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva

Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás    Játékszabályzat

Impresszum    Médiaajánlat    Előfizetés    Kapcsolat    ÁSZF

Stílusos otthonok
Sztárlakások
Kislakás Inspiráló helyiségek
Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali
Dekor
Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony
Megoldjuk
Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek
Utazás Hírek