A közlemény idézte Besnyő Mártont, a Netrisk ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy ennek több oka lehet: például az alacsonyabb díj, a kedvezőbb díj/érték-arány. Utóbbi azt jelenti, hogy nagyságrendileg ugyanazért a díjért az eddiginél több szolgáltatást nyújt az adott biztosító.
Hozzátette, hogy szerződésszámban 17-szeres volt a növekedés a Netrisknél márciusban februárhoz képest. Szintén a kampány népszerűségét jelzi, hogy átlagban naponta nyolcszor-tízszer több lakásbiztosítást kötöttek, mint tavaly ugyanazokon a napokon, de volt olyan nap, amikor ötvenszeres volt a bővülés.
Kiemelték, hogy a márciusban megkötött lakásbiztosítások átlagdíja 34 600 forint volt, szemben a jegybank hivatalos, múlt év utolsó negyedévére vonatkozó 56 ezer forinttal.
Besnyő Márton a közleményben arra is kitért, hogy a Netrisk adatai szerint jelentősen eltérnek a lakások és a családi házak díjai, előbbieknél az egy négyzetméterre vetített átlagdíj a kampányban 381 forintot, utóbbiaknál 268 forintot tett ki. A lakásoknál az országos átlagdíj 21 ezer, a családi házaknál pedig 42 ezer forint volt.
Az adatokból az is kiderült, hogy a Magyar Nemzeti Bank feltételrendszerének megfelelő, úgynevezett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások is népszerűbbek lettek. Az idei kampányban megkötött lakásbiztosítások 32 százalékát adják ezek a konstrukciók, míg egy évvel korábban 19 százalékos volt a részesedésük.
A közlemény szerint Budapesten a legtöbb lakásra a XIV., XIII. és XI. kerületben kötöttek lakásbiztosítást, családi házaknál a toplistára a XVII., XVIII., XVI. kerület került fel.
A városoknál Dunakeszin, Szigetszentmiklóson, Vácon és Dunaharasztiban lévő ingatlanokra kötötték a legtöbb lakásbiztosítást a kampányban. A vármegyeszékhelyek közül Debrecen, Győr, Miskolc, Pécs és Székesfehérvár emelkedett ki a mezőnyből. Lakosságarányosan a Balaton déli partján fekvő Zamárdi lett az "országos bajnok".
A legtöbb szerződést a KÖBE, a Groupama, a Genertel, és a K&H biztosítóknál kötötték, a legnagyobb növekedést a portfolión belül részarányban pedig a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali, és a K&H érte el.
Felidézték, hogy kedden fejeződött be az első lakásbiztosítási kampány, amiben a lakásbiztosítási évfordulóján kívül is, új szerződést köthettek a tulajdonosok és a bérlők. A kampányban sokan az adott lakóingatlan értékének jobban megfelelő biztosítást kötöttek. Ez fontos célja volt a kampánynak, ugyanis a 100 ezer milliárd forintnál nagyobb értéket képviselő teljes lakóingatlan-állomány egy részénél a szükségesnél jóval alacsonyabb összegre szóltak a korábban kötött biztosítások.
Fotó: Pixabay, forrás: MTI
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat