Mit tehetünk akkor, amikor már régóta áll ingatlanunk a piacon és még mindig nem sikerült eladnunk? Semmiképp ne adjuk fel, van még néhány lehetőség, amit érdemes megtenni a siker érdekében.
Friss képek és új szöveg
Töltsünk fel új képeket és más szöveget a régi hirdetések helyére, így új kínálattal jelenhetünk meg a piacon. A nézelődőknek nem lesz ismerős, ezért nem ugorják át reflexből a hirdetést. Ugyanezt a hatást érhetjük el, ha az index képet, azaz az első, kiemelt fotót lecseréljük. A szöveget módosíthatjuk könnyedebb, közvetlenebb hangvételűre, és a pozitívumokat bátran hangsúlyozzuk. Segítséget nyújthat a pozitív tulajdonságok megtalálásában, ha elgondolkodunk azon, hogy annak idején miért vásároltuk meg az ingatlant, miért szerettünk itt lakni, és milyen lehetőségekkel tudnánk még vonzóbbá tenni. Máris megtaláltuk, miért lesz eladható az ingatlan.
Ármódosítás
Ellenőrizzük, hogy a kínálati árat megfelelően határoztuk-e meg! Az érdeklődők általában meghatározott összeget szánnak új otthonuk megvásárlására, így a hirdetési portálokon böngészve a településen kívül többnyire az ár maximum összegét is megjelölik. Ha ingatlanunk kínálati ára magasabb, mint más, hasonló adottságokkal rendelkező otthoné, akkor a nézelődők nem is találnak rá a hirdetésünkre, ezért kulcsfontosságú a megfelelő kínálati ár kialakítása. Ha az árat akár csak néhány tízezer/százezer forinttal kevesebbre módosítjuk, új érdeklődő csoportot érünk el, és nagyobb eséllyel kel el az ingatlanunk.
Új hirdetési felületek
Használjunk ki minden hirdetési felületet. Interneten számtalan ingyenes oldal létezik, így ne sajnáljuk az időt arra, hogy a lehető legtöbb helyen megjelenítsük a hirdetést. Sőt, nem csak az internet létezik! Gondolt már arra, hogy az adott településén vagy a közeli nagyvárosban is kihelyezheti hirdetését? Legyen az bevásárlóközpont, barkácsáruház, közért, önkormányzat, vasútállomás, orvosi rendelő stb. Az erre kijelölt felületeken mindenképp ajánlatos megjelenni.
A pletyka ereje
A háziasszonyok jól bevált módszerét minden eladónak ajánlatos elsajátítania! Újságoljuk el minden ismerősnek, szomszédnak, rokonnak, kollégának, akár a közösségi oldalakon keresztül is, hogy ingatlanunk eladó. Egy „ismerős” portékáját nagyobb bizalommal tekintik meg az érdeklődők, így több komoly esetleges vevőre is számíthatunk.
Csinosítás
Joggal gyanakodhatunk arra, hogy valami nem stimmel, ha már volt néhány érdeklődőnk, mégsem tudtunk sikeres üzletet kötni. Tapasztalatom szerint ilyenkor az érdeklődő a személyes megtekintésnél nem azt az érzést kapja, mint amilyet a kapott információk alapján várt. Az első találkozás az ingatlannal mindig nyomot hagy a megtekintőben, ezért igyekezzünk a lehető legjobb benyomást kelteni ingatlanunkkal. Természetesen nem javasolt, hogy nagy felújításba kezdjünk, de néhány apró javítás, fűnyírás, szépítés, átrendezés hasznos lehet, ha ápolt, hívogató, rendezett ingatlannal szeretnénk előállni.
HergerMónika
Home Staging és Ingatlanmarketing szakértő
www.IngatlanSiker.hu
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat