A műsor a romantikától a századfordulón át a 20. századig jut el: Wagner Trisztán és Izolda című operájának Előjátékát és Izolda szerelmi halálát ritka csemege, Ernest Chausson 1882 és 1890 között komponált, majd 1893-ban átdolgozott dalciklusa, A szerelem és a tenger költeménye követi, hogy a műsort Bartók Amerikában keletkezett kései remeke, a Concerto zárja.
Egy különleges pódiumszemélyiség és egy varázslatos szépségű, ma is felfedezésre váró remekmű áll a középpontjában annak az estének, amelyen a Nemzeti Filharmonikus Zenekar főzeneigazgatója, Vashegyi György vezényletével német romantikus, francia századfordulós és 20. századi magyar zenét játszik a Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben. Az együttes szólistavendége a világszerte ünnepelt német operai szoprán, Marlis Petersen, aki Ernest Chausson 1882 és 1890 között komponált, majd 1893-ban átdolgozott dalciklusát, A szerelem és a tenger költeményét szólaltatja meg. A kifinomult és láttató erejű francia zenét szenvedélyes német romantikus muzsika előzi meg: az est kezdetén Wagner Trisztán és Izolda című operájából halljuk az Előjátékot és Izolda szerelmi halálát. Az együttes saját zenekultúrájának egy emblematikus alkotásával fejezi be a programot, Bartók amerikai éveinek hazaszeretetről és honvágyról valló remekét, a Concertót szólaltatva meg a hangverseny második részében.
2025. február 24. 12:28
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2025 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat