Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek Dekor Megoldjuk Hírek Receptek WEBSHOP

Ingatlanértékesítés krízishelyzetben

A legtöbb gazdasági szakértő egyetért abban, hogy mély gazdasági krízis következik. Abban már eltérőek a vélemények, hogy gyors visszapattanás vagy lassabb javulás fog történni, az viszont biztos, hogy az ingatlanpiac már most megérzi a világ bezárkózásának hatását: kevesebb lett a vevő, több az ingatlan. Ez máris megmutatkozik az árak csökkenésében és abban, hogy nehezebb, hosszabb lett az értékesítés folyamata. Ha azonban megfelelően reagálunk, minimalizálhatjuk a veszteségeket.

Elsőként azt kell eldönteni, hogy most mindenképp el kell-e adni az ingatlant vagy várhat a dolog két-három évet. Ha ennél biztosan rövidebb idő alatt lesz szükség az eladásra, akkor érdemes minél hamarabb lépni, mert a későbbiekben még alacsonyabb árak lesznek jellemzőek. Már most kevesebbet lehet kérni sok ingatlantípusért, ez hatványozottan így lesz a jövőben. Az Ingatlanpáholy szakemberei összeszedték, mi mindenre kell figyelni, ha jó feltételekkel, gyorsan szeretnénk értékesíteni ingatlanunkat.

1. Stratégia

Minden ingatlanértékesítés első lépéseként meg kell határozni egy stratégiát: ennek része, hogy milyen áron, milyen csatornákon, milyen eszközökkel hirdetjük az ingatlant, mik a különlegességek, előnyök, mik a hátrányok és azokat hogyan kezeljük. Mit teszünk, ha nem jönnek a vevők, milyen kompromisszumokba vagyunk hajlandók belemenni. Ha ez megvan, akkor kezdhetjük el a megvalósítást.

2. Megfelelő ár

Mindig kulcskérdés volt és most a korábbiaknál is fontosabb, hogy az árat megfelelő szintre állítsuk be. Érdemes megnézni, hogy a környéken mennyibe kerülnek a hasonló kategóriájú ingatlanok, de fenntartásokkal kell kezelni a hirdetési oldalak árait, mert általában sokkal magasabbak, mint a valós érték. Ennek ellenére lehet kiindulópontként értelmezni őket. Folyamatosan figyelni kell a piacot, és ennek megfelelően, jó ütemben módosítani az árat, vagy a hirdetést.

3. Ingatlan felkészítése

Már a hirdetésekhez készült fotók esetében is nagyon fontos, hogy az érdeklődők a lehetőségekhez mérten egy rendezett, fényes, tágas otthont láthassanak. Nagyon alaposan rendet kell rakni és az ingatlan bemutatásakor is ezt a látványt kell megtartani. Érdemes néhány kiegészítővel, például párnákkal, virágokkal, dísztárgyakkal még harmonikusabbá tenni a teret. Ebben profi home staging szakemberek is a segítségünkre lehetnek és kis költséggel százezrekben mérhető árnövekedést érhetünk el általuk. A lerövidült értékesítési időről nem is beszélve.

4. Jó minőségű hirdetés

A jó ingatlanhirdetésben profi fotók, videók és akár 3D bejárás is megtalálhatók az informatív, jól megfogalmazott szöveg mellett. Nagyon fontos, hogy mindig legyen alaprajz is a képekhez csatolva.

5. Hirdetés a lehető legtöbb felületen

A profi ingatlanközvetítők harmincnál is több helyen hirdetik az általuk kezelt ingatlanokat és kiegészítő marketing eszközöket is bevetnek, például a közösségi médiában. Most még fontosabb, hogy minél több potenciális vevő lássa az ingatlanunkat. Nem elég csak a legnagyobb piactereken ingyenesen vagy minimális összeggel hirdetni.

home-mortgage-concept-house-with-up-and-down-graph-on-the-background_t20_omez9R.jpg

6. Vevőjelöltek megfelelő kezelése

Nagy rutin kell hozzá, hogy ki tudjuk szűrni a komolytalan érdeklődőket, és ahhoz is, hogy minden egyes vevőjelöltet kellő odafigyeléssel tudjunk kezelni. Mert valljuk be, a tizedik lakásbemutatásnál az eladók már nem annyira lelkesek és ezt a másik fél is megérzi. Mégis meg kell tenni mindent, hogy jó benyomást keltsünk. Már a telefonhívás során fontos, hogy pozitív, energikus és jól informált, felkészült beszélgetőpartnerként lépjünk fel. Tudatosítani kell magunkban, hogy minden egyes jelölt lényegében egy ügyfél, akinek kezelni kell az igényeit.

7. Technikai részletek ismerete

Már az első vevőjelölt megjelenése előtt fel kell készülni a saját ingatlanunkból, például hogy milyen a szigetelés, mikor mi, milyen anyagokkal lett felújítva, milyen a lakóépület állapota. Érdemes előkészíteni a tulajdoni lapot, energetikai tanúsítványt is. Egy felkészültebb, igazi vevőjelölt sok kérdéssel fog érkezni, és ha nem tudunk válaszolni, az megrengetheti a bizalmat és ronthatja az értékesítés esélyét.

8. Korrekt információk

Fontos, hogy az ingatlan esetleges negatív tulajdonságait (pl. korábbi beázás, vitás kérdés a lakóközösséggel stb.) nyíltan vállaljuk fel, soha ne rejtegessük, titkoljuk őket. A legfontosabb, lényegi hibákat már a hirdetés szövegébe is bele kell írni, mert ezáltal máris szűrni tudjuk a komoly érdeklődőket. Ha ingatlaneladás után derül ki egy ilyen hiba, az eladónak felelnie kell érte.

9. Rugalmasság

A korlátozott kijárási lehetőségek miatt most olyan módszerek is egyre többször felmerülnek, melyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Gyakoriak a videós bejárások, melyek lehetnek élők vagy előre felvett anyagok. Az élő azért jó, mert a vevőjelölt felteheti menetközben a kérdéseit és azt mutatják meg neki, amit ő szeretne látni. Az előre felvett bejárás kicsit kötöttebb, de ez is hatékony szűrő lehet. Az újfajta bemutatási módok mellett abban is rugalmasságra van szükség, hogy mindig elérhetőnek kell lenni: ha korán reggel hívnak vagy késő este, illetve hétvégén, a potenciális vevőknek minden esetben a rendelkezésére kell állni.

10. Hozzáadott extrák

Ha szeretnénk kitűnni a tömegből, érdemes olyan eszközöket, extrákat használni, melyek emlékezetessé tesznek minket és az ingatlanunkat. Ez lehet a videós vagy 3D bejárás, az egyedi, ízléses dekorációk, a fantasztikus illat a lakásban, a mappába rendezett hivatalos iratok, a kedvesség és odafigyelés. Igen, már ilyen kisebb dolgokkal nagy eredményeket lehet elérni.

Nem könnyű a jelenlegi helyzet, de egyáltalán nem kezelhetetlen. Aktívan, a változásokat éberen figyelve, ki lehet belőle hozni a maximumot.




hirdetés

EZT IS Ajánljuk
Inspiráló helyiségek
Királyi fogadtatás
Egy városi lakás valamennyi előnye egy régi villa léptékével és hangulatával párosítva. Ez jellemzi Bori és Gábor kortárs képekkel és kilimekkel ...

Praktikus ötletek
Ingatlaneladáshoz jó kommunikáció kell
Ahhoz, hogy lakásunkat gyorsan és megfelelő áron értékesítsük, nélkülözhetetlen a frappánsan megfogalmazott hirdetési szöveg. Lássuk, mit jelent ez a ...

Praktikus ötletek
Az új évben is jól járnak a vevők
A legjobb esetben is legfeljebb stagnálásra számíthatnak az ingatlanpiac szereplői idén is a szakemberek szerint. Vagyis: még mindig a vevőknek áll a ...

Inspiráló helyiségek
Családi birtok
Használaton kívül a denevéreknek is lakhelyül szolgáltak vidéki építészetünk jellegzetes képviselői. Róluk kapta a nevét ez a vendégházzá alakított ...

Praktikus ötletek
Mégsem vetik ki az albérletadót?
Négyzetméterenként 1500 forintot kell majd annak az ingatlantulajdonosnak fizetnie évente, aki kiadja a lakását – akár hosszú távú bérleti ...

Praktikus ötletek
Újra épülnek lakások
Idén már 3265 új lakás épült az országban hat hónap alatt – bár ez a szám kicsinek tűnik, így is 22 százalékkal múlja fölül a tavalyi adatot. Bár a ...







Fizessen elő a magazinra!

Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.



otthon.hu © 2020 – minden jog fenntartva

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Átalakítás Hírek Receptek RSS feliratkozás

Impresszum    Médiaajánlat    Előfizetés    Kapcsolat    ÁSZF

Stílusos otthonok Kislakás Inspiráló helyiségek
Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali
Dekor
Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony
Megoldjuk
Praktikus ötletek Átalakítás
Hírek Receptek