A home staging és a lakberendezés egymáshoz közel álló terület, de lényeges különbség, hogy a lakberendezés a már ott élők számára alakítja ki azt az életteret, ahol jól érzik magukat, életvitelüknek megfelelően kialakítva, akár bátran játszik a színekkel, formákkal –, míg a home staging a jövőbeli lakók kezébe adja a személyre szabás lehetőségét, hiszen egy személytelen, a többség ízlésének megfelelő otthont hoz létre.
Első benyomás, ami megismételhetetlen
Amikor valaki ingatlant keres, általában online találkozik először a lakásokkal, ahol a kívánt paraméterek (elhelyezkedés, ár, méret, stb.) megadása után is akár több száz hasonló lakást fog találni. Ebből a tömegből kell kitűnnie annak, aki minél sikeresebben szeretné eladni ingatlanát. Ehhez pedig olyan első benyomást kell kialakítani, hogy az érdeklődő egyből felfigyeljen a hirdetésre.
Kutatások szerint a vevők többsége az első 10 másodpercben eldönti, hogy megvenné-e az ingatlant vagy sem. A döntésben nemcsak a logikus mérlegelés, hanem az érzelmi ráhatás is számít. Fontos, hogy a célcsoport felé az eladni kívánt ingatlant a lehető legkifejezőbben prezentáljuk az értékesítés során. Ez azt jelenti, hogy olyan miliőt teremtünk, ahova belépve a vevőjelölt úgy érzi: hazaért, és már csak be kell költöznie. Ezt úgy érjük el, hogy közben senkire sem szabjuk rá konkrétan az ingatlant, tehát mellőzünk mindent, ami személyessé tenné.
Elsősorban a jó benyomás kialakítására törekszünk, ezért kerüljük az extravagáns kiegészítőket, színeket, hogy az enteriőr hivalkodás nélkül legyen emlékezetes a legtöbb vevőjelölt számára.
Miért szükséges a Home staging?
1. Átlagosan 100 emberből csak 4 rendelkezik olyan térlátással, amelynek a segítségével el tudja képzelni az ingatlant bebútorozva is, kihasználva a lakás vagy családi ház előnyös adottságait:
2. A saját otthon általában a legnagyobb befektetésünk. A Home stagingre fordított összeg segít maximalizálni a befektetés megtérülését. Az otthon felkészítésére elköltött összeg kevesebb, mint az árcsökkentés az alkudozás során!
Egy home stager igazi ereje abban lakozik, hogy tiszta fejjel, érzelmek nélkül, kívülállóként definiálja újra és árazza be az ingatlant, ami tulajdonosként az érzelmi kötődés miatt nehezen kivitelezhető feladat lenne.
3. Mindenki számára előnyös szituáció áll elő: a home staging eredménye, hogy a vevőjelölt első látásra beleszeret a lakásba – és mivel úgy érzi, megtalálta az igazit, elenyésző eséllyel akar majd alkudni az eladási árból.
Az eladó zökkenőmentesen, alku nélkül értékesíti az ingatlanát, a vevő pedig beköltözhet egy olyan otthonba, ahol nem a felújítással kell rögtön bajlódnia.
Miért költenék bármire, ha úgyis eladom?
A felkészített lakások eladáskor általában 8-10%-kal magasabb áron kelnek el, és kevesebb időt is töltenek a piacon.
Ahhoz, hogy ez teljesüljön, a lakás értékének 1-3 %-át be kell fektetnünk.
Mikor van szükséged Home stagingre?
A home staging tehát a hab a tortára, a fűszerkocka a levesbe, a gyönyörű csomagolás a desszerteken: hiába jók az ingatlan adottságai, értéke és kialakítása, közel sem fogjuk tudni annyira élvezni és érvényesíteni az értékeit, ha azt az arányaiban minimális költséggel járó utolsó pontot nem tesszük fel az i-re.
Írta: Rohn Kinga – home stager
Az Otthon egy kreatív, színes, változatos lakberendezési magazin.
Sőt, több is ennél: stílusteremtő, trenddiktáló, ízlésformáló olvasmány.
otthon.hu © 2024 – minden jog fenntartva
Stílusos otthonok Sztárlakások Kislakás Inspiráló helyiségek Étkezők és konyhák Fürdő Hálószoba Gyerekszoba Kert, növény Nappali Dekor Világítás Tárolás Bútorok Inspiráció Karácsony Megoldjuk Praktikus ötletek Háztartás Átalakítás Receptek Utazás Hírek RSS feliratkozás Játékszabályzat